"Som neuveriteľne hrdý, že môžem oznámiť, že sme dosiahli ďalší historický míľnik,"
uviedol. Prispel k tomu úspech SUV Urus, ktorý stojí viac ako 230.000
eur. Lamborghini v uplynulých rokoch rozšírilo svoju produkciu, pričom
sa spolieha na solídny dopyt bohatých milovníkov áut.
Automobilka, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckej skupiny Volkswagen,
dodala v minulom roku klientom celkovo 10.112 áut v porovnaní s viac
ako 9200 vozidlami v roku 2022.
Na ilustráciu, jej konkurent Ferrari, ktorý ešte nezverejnil údaje za rok 2023, dodal v roku 2022 viac ako 13.200 áut.
Európa, Blízky východ a Afrika (EMEA) boli regiónmi, v ktorých
Lamborghini zaznamenalo najväčší nárast dodávok v minulom roku, a to o
14 % takmer na 4000 vozidiel. Predaj v Amerike sa zvýšil o 9 % na 3465,
zatiaľ čo v ázijsko-pacifickom regióne stúpol o 4 % na 2660 áut.
Ponuka Lamborghini zahŕňa aj prvý plug-in hybridný model, ktorý bol
predstavený minulý rok. Jeho modelová zostava má byť v priebehu roka
2024 plne hybridná.